Nicolaas Pieter Uyt den Bogaard

18 feb. 1945

Aanvullingen

R Kaas op 1 apr. 2023
In Dachau kwam hij aan vanuit Natzweiler DL:10620081. En er is een Vught kaart zonder datum, verder kan ik niets over hem vinden bij Arolsen Archives. Met vr gr Dr R Kaas
Nico Jurgens op 28 mrt. 2019
Nico Uijt den Bogaard was overleden aan vlektyfus. Vanaf midden februari 1945 werkte het crematorium van Dachau niet meer en werden de lichamen van de slachtoffers begraven achter het voormalige concentratiekamp op een berg die de Leitenberg wordt genoemd. Hier liggen de lichamen van 7400 slachtoffers uit concentratiekamp Dachau begraven, waaronder vermoedelijk ook Nico Uijt den Bogaard. Er is meer over hem bekend en ik heb een deel van zijn stamboom, maar ik ben samen met een andere naamgenoot nog bezig met een onderzoek naar zijn verzetsdaden en ervaringen in de concentratiekampen. Met vriendelijke groet, Nico Jurgens
Uijt den Bogaard op 7 sep. 2017
Mijn kleinzoon is benaderd met de vraag of Nicolaas Pieter Uyt den Bogaard familie is, er ontstaat namelijk regelmatig verwarring rond de naam omdat de een uit een zelfde familie deze schrijft met Uijt den Bogaard en de ander weer met Uyt den Bogaard. Is er wellicht verdere informatie betreffende bovenstaande persoon zoals familieleden en dergelijke en waar hij begraven ligt. Met vriendelijke groet, Rolf Uijt den Bogaard .

Uw aanvulling

Email en telefoonnummer zullen niet openbaar worden gemaakt. Als er mensen zijn die met u in contact willen komen naar aanleiding van uw aanvulling dan kan het Verzetsmuseum u daarvan op de hoogte stellen. U bepaalt zelf of u daarop in wilt gaan.

*
Het Verzetsmuseum wil benadrukken dat opname in het digitaal monument geen eerbetoon inhoudt. De doelstelling van het monument is om een zo compleet mogelijke lijst samen te stellen van alle Nederlanders die in Dachau gevangen hebben gezeten. De genoemde bevrijdingsdatum en -plaats zijn gebaseerd op de naoorlogse kampadministratie. De werkelijke plaats en datum kunnen hiervan afwijken. ´Vrijgelaten´ betekende uitschrijving uit het concentratiekamp. Soms mocht de persoon naar huis. Maar meestal volgde arbeidsinzet in Duitsland en soms overbrenging naar een gevangenis.
Verzetsmuseum Amsterdam behoudt zich het recht voor uw aanvulling te redigeren.